Całkiem nowe sposoby na zarobek w sieci

Całkiem nowe sposoby na zarobek w sieci

Globalna sieć internetowa łączy skutecznie wszystkie kontynenty ze sobą. Nawet w najdalszych zakątkach świata można natknąć się na darmowe pasmo Internetu. Potencjał przekazu wszelkich informacji jest zatem ogromny. W jednej chwili cała Ziemia staje się znacznie mniejsza, jakby uległa skurczeniu. Wszystko wydaje się znacznie prostsze, powszechne. Nie potrzeba zdobywać wielu danych, bowiem są one dostępne. Za pomocą paru kliknięć docieramy tam, dokąd chcemy, niezależnie od posiadanego adresu pocztowego. Nie ważny jest język, ani obowiązująca waluta. Nawet kilometry nie stanowią wielkiej bariery.

Przedsiębiorcy, producenci, a nawet niepozorni właściciele sklepów internetowych już dawno zauważyli zyski, jakie mogą powstać z tego tytułu. Dawniej drobni handlarze musieli dostosowywać ofertę do potrzeb lokalnej społeczności. Ewentualnie spędzać wiele godzin i pokonywać setki kilometrów, aby dotrzeć do celu. A jak to wygląda z teraźniejszej strony? Wystarczy, że w dowolnym miejscu na świecie wydadzą odpowiednie dyspozycje poprzez maile lub inne komunikatory. Jak to możliwe? I czy wykorzystywanie takich rozwiązań jest bezpieczne i zgodne z prawem?

Handel z lokalnego podwórka na rynki międzynarodowe

Skutecznym rozwiązaniem jest poznanie nowego sposobu funkcjonowania w sieci. Chociaż to stosunkowo nowy pomysł, bez obaw, wszystko działa w zgodnie z prawem. Nie ma też obaw o bezpieczeństwo prowadzonej przez nas działalności w sieci.
Warto nieco bardziej zagłębić się w tematykę E-commerce. To nic innego jak wszelkiego rodzaju działania handlowe, jednakże nastawione na działanie w przestrzeni internetowej. E-transakcje zawierane są na zasadzie obopólnej zgodny, bezgotówkowo. Po zakończonej dostawie każdy otrzymuje odpowiednią gratyfikację, według wcześniej ustalonego podziału.

Szacuje się, że przeniesienie handlu do sieci internetowej, otworzyło zupełnie nieznane dotąd możliwości. Z roku na rok chętnych do zmierzenia się z tym tematem przybywa. Co ciekawe Polacy z bardzo dużym entuzjazmem podchodzą do całego pomysłu. Znacząco wybijamy się na tle pozostałych państw Europy. Szacuje się, że w przyszłości co 5 transakcja nie będzie zawierana tradycyjną drogą, a cyfrową. Według dany w 2020 roku przychód z e-commerce uzyska 26 miliardów złotych!

Dropshipping- nowe rozwiązanie logistyczne, które skutecznie podbija rynki azjatyckie, amerykańskie oraz europejskie

Prezentując pojęcie handlu międzynarodowego za pośrednictwem łączy internetowych, nie można pominąć także kolejnego, prężnie rozwijającego się zjawiska. Dropshipping to kolejny modny trend, który podbija rynki polskie i zagraniczne. W szczególności wykorzystywany jest w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Cały model logistyczny opiera się na dystrybucji procesu wysyłki ze sprzedawcy na dostawcę.

Rozwiązanie to jest niezwykle wygodne. Zwłaszcza dla właścicieli sklepów internetowych. Ich rola zakłada gromadzenie napływających zamówień i przekazywanie je dalej do dostawcy, albo producenta. Jak to wygląda w praktyce.

Klient odwiedza kierowaną przez nas domenę sklepu internetowego. Spędza tam trochę czasu, przeglądając dostępną ofertę. Decyduje się na zakup najnowszego modelu zegarka z drewnianym paskiem. Otrzymujemy w naszym systemie powiadomienie, że wpłynęło zapotrzebowanie na dany produkt. Wysyłamy informację do hurtowni dropshippingowej. Ta przygotowuje odpowiednią paczkę, nanosi dane odbiorcy i wysyła za pomocą jednej z dostępnej sieci kurierskiej. Następuje doręczenie zegarka, a na konto sklepów, producenta i dostawcy pojawia się określony procent z całej kwoty.

Dropshipping- zalety i wady nowoczesnego modelu logistycznego?

Dropshipping chociaż bardzo dobrze znany na świecie, w Polsce nadal przebija się do użytkowników. Wiele osób nawet nie ma pojęcia, że zamawiając towar, uruchamia maszynę logistycznego przekazu. Niektórzy właściciele mają takie oznaczenie na swoim sklepie internetowym, ale stanowi to raczej rzadkość.
Plusów takiego nowatorskiego rozwiązania jest bardzo dużo. Przede wszystkim dla pomysłodawcy-założyciela sklepu, ale i dla producenta. Ten ostatni bowiem nie musi samodzielnie szukać sklepów, bo zainteresowanie następuje odwrotnie. Często hurtownie same mają atrakcyjne formy współpracy zarówno dla stacjonarnych rozwiązań, a inne dla tych na odległość.

Wielkimi atutami są przede wszystkim niewielkie potrzeby finansowe, jakie należy ponieść na początku. Właściciel sklepu internetowego nie posiada fizycznie danego asortymentu. Nie musi od razu wykupywać tysiąca sztuk i liczyć na to, że wszystko się sprzeda. Podpisuje daną umowę z hurtownią. Oni magazynują towar i w razie zapotrzebowania, uruchamiają dostawę.

Wiele osób próbuje ponadto swoich sił dokonując zamówień towarów z Chin. Następnie sprzedając je po wyższej cenie na polskich, albo amerykańskich rynkach. Korzystają z lokalnych przewoźników i transportu lotniczego. Jedynym ograniczeniem jest tu waga towaru. Dlatego wybierane są produkty lekkie (do 2 kilogramów) oraz odporne na wstrząsy. Z reguły pomija się te wykonane z nietrwałych materiałów, podatnych na rozbicia i inne uszkodzenia mechaniczne. Nikt bowiem nie chciałby przechodzić przez długotrwały proces związany z reklamacją asortymentu. W przypadku egzotycznych krajów byłoby to totalnie nieopłacalne i bardzo czasochłonne.

A co z wadami? Również istnieją! Przede wszystkim wszystko opiera się na systemie wzajemnych powiązań i zaufania. Gdy jedno z oczek w łańcuchu nie wypełnia powierzonych mu zadań, następuje katastrofa. Kumulują się zamówienia i wzajemne niesnaski. Odpierać również trzeba nieprzyjemne telefony i wiadomości od niezadowolonych klientów. Poza tym brak możliwości wglądu w towar to również spore utrudnienie, chociaż wielu właścicieli zamawia testowo chociaż po jednym, wybranym zestawie z danego asortymentu, by przekonać się, co tak naprawdę sprzedaje.

COMMENTS
Comments are closed