
Co warto wiedzieć przed tworzeniem własnej strony internetowej?
Zakładając swoją stronę internetową, należy pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim własne miejsce w Internecie to nasza swego rodzaju wizytówka i miejsce, które będzie odwiedzane przez wiele osób. Musi być więc ona przygotowana jak najlepiej i jak najporządniej.
Co powinno być ujęte w projekcie strony?
Najlepiej, kiedy zaczynamy tworzenie naszej strony, zacząć od dokładnego jej zaprojektowania. Warto jednak przed tym przemyśleć kilka istotnych spaw, takich jak na przykład wypadałoby zastanowić się, w jakim celu potrzebujemy danej strony, jaki ma być jej cel, co musi być na niej zawarte oraz czego od niej oczekujemy. Trzeba też założyć konkretny budżet, jaki przewidujemy na stworzenie takiej strony. Następnym krokiem, jaki należy podjąć, jest pomysł, jak mniej więcej dana strona ma wyglądać i wymyślenie, czego oczekiwaliby od tej strony potencjalni klienci. Warto byłoby także zastanowić się, czy chcemy taką stronę przygotować samodzielnie, czy też zamierzamy skorzystać z pomocy profesjonalisty, który stworzy dla nas stronę w sposób jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy oraz jak najwygodniejszy do jej obsługiwania. Przy takim rozwiązaniu mamy także pewność, że praca zostanie wykonana porządnie, będzie spełniała wszystkie nasze wymagania, a my będziemy z niej zadowoleni. Przy projektowaniu strony warto myśleć kreatywnie, najlepiej by zrobić coś, czego jeszcze nie zrobił nikt wcześniej, gdyż takie rozwiązanie pozwoli nam osiągnąć możliwie jak największy sukces.
SEO, czyli pozycjonowanie strony internetowej
Dla każdego, kto tworzy swoje własne miejsce w Internecie, powinno być ważne to, żeby to miejsce było możliwie jak najbardziej rozpoznawalne i łatwo wyszukiwane. Za to właśnie odpowiada pozycjonowanie. Żeby tak było, należy pamiętać o różnych zasadach SEO, które umożliwiają to i dzięki temu nasza strona staje się dużo bardziej odnajdywana i dzięki temu ma ona więcej odwiedzin. Wszystko to oczywiście sprawia, iż przybywa nam więcej potencjalnych klientów, chętnych kupić nasze produkty czy skorzystać z naszych usług. SEO to, krótko mówiąc, wiele różnych działań, mających za zadanie odpowiednie przygotowanie naszej strony do tego, by była ona lepiej pozycjonowana przez wyszukiwarkę. Co jednak oznacza całe to pojęcie pozycjonowania? Nic skomplikowanego. Żeby dobrze to zrozumieć, przypomnijmy sobie, w jaki sposób działają wyszukiwarki. Chcąc dowiedzieć się wielu informacji o na przykład wakacjach nad polskim morzem, wpiszemy najprawdopodobniej taką frazę w okienko wyszukiwarki i poczekamy, aż wyszuka ona dla nas masę linków, prowadzących do różnych stron internetowych. Najpewniej największą uwagę podświadomie zwrócimy tylko na kilka pierwszych linków. Linki te nie są jednak uporządkowane przypadkowo. Otóż uszeregowane są one właśnie względem pozycjonowania. Im dana strona jest lepiej pozycjonowana, tym wyżej wyświetla się na liście linków, w wyniku czego ma ona więcej wyświetleń, a my jako jej właściciele otrzymujemy jak najwyższe dochody. Jeśli chodzi o sam proces pozycjonowania, może on odbywać się na różne sposoby. Najczęściej pozycjonuje się poprzez publikowanie na danej stronie specjalnie przygotowanych tekstów z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi. Ktoś mógłby jednak w tym miejscu wyrazić swe wątpliwości i zapytać o to, w jaki sposób niby mają pomóc teksty. Otóż bardzo rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, jaką wielką siłę mają teksty, a raczej umieszczane w nich słowa kluczowe. Potrafią one bardzo mocno pozycjonować. Innym sposobem na jest także pozyskiwanie linków. Jest to proces nieco bardziej skomplikowany, gdyż linki występują w różnych wersjach i są różnie traktowane przez przeglądarkę. Tutaj również ktoś mógłby zapytać o to, jakim cudem linki mogą się różnić, przecież każdy link wygląda tak samo. Być może w kwestii wyglądu rzeczywiście wyglądają one bardzo podobnie, jednak mają one różną moc. Otóż linki mogą lepiej lub bardziej pozycjonować, w zależności od tego, jak bardzo wartościowe są dla wyszukiwarek. Przede wszystkim lepiej pozycjonują linki zewnętrzne, czyli takie, które umieszczone są na jednej stronie i prowadzą do innej. Jako właściciele danej strony, możemy pozyskiwać linki z innych stron, które prowadzą do naszej strony. Najbardziej atrakcyjne dla wyszukiwarek linki to takie, które pochodzą ze stron, które same są dobrze pozycjonowane. Możemy na przykład takie linki umieszczać w komentarzach czy dyskusjach w social mediach bądź na różnych forach, a także możemy pozyskiwać je poprzez treści sponsorowane. Innym rozwiązaniem jest także umieszczanie linków wewnętrznych, a więc takich, które są na naszej stronie i prowadzą do innych podstron, które także są na naszej stronie. Przykładowo, jeśli prowadzimy stronę internetową z usługami drukarskimi, możemy na jednej podstronie, mówiącej na przykład o druku laserowym, możemy dodać link prowadzący do innej podstrony, na przykład takiej, na której zawarte są nasze dane kontaktowe.
Samemu czy nie – jak najlepiej stworzyć stronę?
Przy tworzeniu strony można zdecydować się na stworzenie jej samodzielnie za pomocą różnych do tego przydatnych narzędzi, które dostępne są w Internecie bezpłatnie lub za opłatą. Można wtedy korzystać z wcześniej stworzonych już przez kogoś modeli i schematów i spersonalizować stronę idealnie względem swoich upodobań i wymagań. Dobrym rozwiązaniem jest także powierzenie stworzenia takiej strony w ręce profesjonalnej agencji lub osoby prywatnej, która zajmuje się tym zawodowo na co dzień. Przy tym drugim rozwiązaniu, mamy pewność, iż strona zostanie wykonana, tak jak trzeba i wszelkie szczegóły będą dobrze zadbane. Od nas więc zależy, którą z tych opcji wybierzemy, biorąc pod uwagę oczywiście swoje preferencje i budżet przeznaczony na stworzenie strony. Jeśli jednak sami nie czujemy się zbyt dobrze w świecie stron internetowych, zdecydowanie warto skorzystać przy tym z pomocy i mieć pewność, iż nasza strona będzie zrobiona tak, jak należy.