Jak pozycjonować stronę za pomocą linków?

Jak pozycjonować stronę za pomocą linków?

Zakładając swoją działalność i wychodząc do świata ze swoimi produktami czy usługami, bardzo zależy nam na tym, żeby dowiedziało się o nas jak najwięcej osób oraz tym samym jak najwięcej osób nas odwiedziło i ostatecznie zdecydowało się skorzystać z naszych usług czy zakupić nasze produkty. Wiemy przy tym, jak ważna jest dobra reklama, cały marketing czy też promowanie naszych produktów lub usług. Wiemy, jakie to wszystko jest bardzo ważne, by zainteresować sobą potencjalnego klienta, zdobyć jego zaufanie i zachęcić go do przyjścia do nas. Co jednak w przypadku, kiedy nasza działalność lub jej część obecna jest w Internecie? Zależy nam dokładnie na tym samym, a więc na tym, by nasze miejsce w sieci było odwiedzane przez możliwie najwięcej osób, gdyż to pozwoli pozyskać nam jak najwięcej naszych potencjalnych klientów i w następstwie tego zarobić jak najwięcej pieniędzy. Żeby tak było, należy jednak wiedzieć o podstawowych zasadach, procesach oraz działaniach, które kierują pozyskiwaniem klienta internetowego, możliwie jak najbardziej zbliżających nas do tego. Mowa tutaj o zasadach SEO czy pozycjonowaniu oraz jego różnych ścieżkach działania, które są bardzo rozległe i niekiedy nawet skomplikowane.

Czym jest SEO i pozycjonowanie?

Skrót SEO jest skrótem pochodzącym z języka angielskiego i oznacza on różne działania mające na celu optymalizację strony, a więc przygotowanie jej do procesu pozycjonowania. Pojęcie to może wydawać się na samym początku dość skomplikowane i mało zrozumiałe, jednakże w rzeczywistości wcale takie nie jest. Żeby je zrozumieć, wystarczy tak naprawdę zdać sobie sprawę z tego, na jakiej zasadzie działają wyszukiwarki. Wyobraźmy sobie więc naszą ulubioną wyszukiwarkę, z której korzystamy na co dzień w celu wyszukiwania w Internecie interesujących nas informacji i treści. Otóż, kiedy coś nas zainteresuje, to po prostu wpisujemy w okienko tej wyszukiwarki daną frazę i czekamy, aż pokaże nam ona linki prowadzące do wielu różnych stron, sklepów internetowych, platform i tym podobnych. Zazwyczaj tych linków jest tak dużo, że nie mieszczą się one na jednej podstronie, dlatego też wyszukiwarka dzieli je na mnóstwo podstron, przy czym zazwyczaj interesująca dla nas jest tylko ta pierwsza i to na niej, zwłaszcza wśród kilku pierwszych linków szukamy interesujących nas treści. Linki te nie są jednak uporządkowane w kolejności od najatrakcyjniejszego do najmniej atrakcyjnego, ponieważ za ich uszeregowanie odpowiedzialne jest właśnie pozycjonowanie, a jako pierwsze wyświetlają się te linki, które prowadzą do najlepiej pozycjonowanych stron. To właśnie dlatego jest tak ważne, by nasza strona była dobrze zadbana pod względem optymalizacji i była możliwie jak najlepiej pozycjonowana.

Jakie działania obejmuje sobą pojęcie pozycjonowania?

3 Wiemy już, na czym to polega, jednak jakie działania i procesy wchodzą w jego skład? Najbardziej powszechne są dwa działania, jakimi są słowa kluczowe oraz linki. Te pojęcia znów mogą troszeczkę tajemniczo brzmieć, dlatego od razu warto je sobie wytłumaczyć i rozjaśnić. Otóż słowa kluczowe to odpowiednio dobrane dla danej strony słowa lub frazy, które wstawia się do specjalnie przygotowywanych tekstów. Ich zadaniem jest jak najlepsze pozycjonowanie, gdyż im więcej jest takich fraz na danej stronie, jest ona bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki. Oczywiście, jeśli jest ich zbyt dużo, wyszukiwarka traktuje je jako zwykły spam. W przypadku linków sprawa nieco się komplikuje, gdyż linki występują w wielu rodzajach oraz mają różną siłę. Można byłoby się w tym momencie zastanawiać, jak to możliwe, przecież każdy link jest taki sam. Otóż nic bardziej mylnego. Skojarzenie, jakie od razu przychodzi nam do głowy po usłyszeniu pojęcia, jakim jest link, to pewnie ciąg literek i cyferek, po którego kliknięciu zostaniemy przekierowani na daną stronę. Warto jednak pamiętać, że linki mogą także występować w formie graficznej, a więc jako obrazki. Co do siły linków, silniejsze linki to tak zwane linki zewnętrzne, czyli takie linki, które umieszczone są na jednej stronie, a prowadzą do innej strony, ponieważ są one uznawane za linki polecające naszą stronę. Nieco mniej silna jest druga pula linków, a więc linki wewnętrzne, czyli takie, które umieszczone są na tej samej stronie, do której prowadzą.

Sposoby na pozyskiwanie silnych linków

Jest całkiem sporo różnych sposobów, metod oraz technik na pozyskiwanie linków, jednakże jak pozyskiwać możliwie jak najwięcej tych silnych linków? Można przecież umieszczać sporo linków prowadzących do naszej strony bezpośrednio na tej samej stronie, jednak z tego, co już wiemy, są to linki wewnętrzne, które nie są tak bardzo atrakcyjne dla wyszukiwarki, jak linki zewnętrzne. W przypadku pozyskiwania linków nie warto więc iść na ilość linków, a raczej na ich jakość. Żeby pozyskiwać mocne linki, można na przykład tworzyć różnego rodzaju wpisy, treści czy komentarze na swoje portale społecznościowe i social media lub też na wszelkie fora dyskusyjne, czy inne tego typu strony. Innym, bardzo dobrym rozwiązaniem są treści sponsorowane oraz podejmowanie współpracy z innymi stronami. W tym celu można tworzyć teksty dla innych, które zawierają linki do naszej strony. W tym przypadku linki te będą wielce wartościowe dla wyszukiwarki, gdyż zostaną uznane za najbardziej wartościowe linki polecające. Zdecydowanie warto skupić się na pozyskaniu jak największej ilości mocnych linków, żeby proces pozycjonowania przebiegał możliwie jak najlepiej i jak najsilniej, ponieważ im szybciej nasza strona zostanie odpowiednio zoptymalizowana, tym szybciej będziemy mieli szansę na jak najwięcej wyświetleń naszej strony, co pozwoli nam na pozyskanie wielu potencjalnych klientów, a tym samym większych dochodów.

COMMENTS
Comments are closed