Jak ważne jest pozycjonowanie stron?

Jak ważne jest pozycjonowanie stron?

Każdy, kto prowadzi swoje miejsce w sieci, powinien wiedzieć coś na temat kilku podstawowych tematów, umożliwiających uzyskanie jak największego zainteresowania tym miejscem. Między innymi bardzo ważnym procesem, kiedy prowadzimy swoją stronę, jest reklama i promocja, zwłaszcza kiedy oferujemy jakieś produkty czy usługi, jednak to nie wszystko, jeśli chcemy uzyskać możliwie jak najwyższe dochody. Otóż w Internecie bardzo ważne jest kilka różnych zasad w przypadku prowadzenia stron, które powodują, że nasze miejsce jest bardziej atrakcyjne dla innych. Dla przykładu przyjmijmy, iż to my prowadzimy swój sklep internetowy. Wiadome jest, że ważne jest dla nas, by nasza strona miała jak największe zasięgi i była odwiedzana przez jak największą ilość osób, gdyż dzięki temu wzrastają nasze dochody. Żeby takie zasięgi osiągnąć, dobrze jest wiedzieć, co oznacza słowo pozycjonowanie lub link building, gdyż pojęcia te pozwalają na uzyskanie konkretnego celu, na którym nam najbardziej zależy, a więc dzięki nim nasze dochody staną się możliwie jak najwyższe.

Co to jest SEO i pozycjonowanie?

SEO jest skrótem z pochodzącym z języka angielskiego i oznaczającym Search Engine Optimization. Oznacza to dokładnie różnego rodzaju działania mające na celu pozycjonowanie stron internetowych. Jednak czym jest to pozycjonowanie? Otóż żeby dobrze zrozumieć to pojęcie, najlepiej jest wyobrazić sobie działanie wyszukiwarki, a więc szukając danej frazy w wyszukiwarki, oczywiście wpisalibyśmy ją w okienko wyszukiwarki, po czym wyświetliłoby nam się mnóstwo różnych linków, prowadzących do wielu stron i sklepów. Ułożenie tych linków nie jest jednak przypadkowe. Otóż najpierw pojawiają się te linki, które są lepiej pozycjonowane, a więc ostatecznie to one mają więcej wyświetleń, gdyż wiadome jest, iż szukając danej frazy w wyszukiwarce, najkorzystniejsze i atrakcyjne będą nam się wydawały pierwsze linki, a na kolejne, zwłaszcza te zawarte na kolejnych stronach przeglądarki, nawet nie zwrócimy większej uwagi. Można więc wytłumaczyć pojęcie pozycjonowania jako proces przygotowywania danej strony do tego, by widniała ona jak najwyżej w liście linków, które wyszukuje wyszukiwarka, w wyniku czego dana strona ma otrzymywać jak najwięcej wyświetleń, gdyż jak wiadomo, co możemy nawet zauważyć po samych sobie, że te pierwsze linki, które się wyświetlają, są częściej klikane, a strony, do których prowadzą, cieszą się największą popularnością i najwyższym zainteresowaniem.

Pozycjonowanie na różne sposoby

Wracając do skrótu SEO, jego znaczenie dotyczy konkretnych działań, mających na celu pozycjonowanie stron. Jakie to są jednak działania? Otóż takich działań można wyróżnić kilka. Między innymi jest to dodawanie na stronę różnych tekstów z odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi lub budowanie bazy linków, a więc link building. W przypadku tego drugiego rozwiązania sprawa wygląda dość prosto, gdyż można rozumieć je dosłownie, a więc jako pozyskiwanie linków, dzięki którym dana strona będzie miała więcej wyświetleń i będzie lepiej pozycjonowana. Jednak można byłoby się zastanawiać, w jaki sposób mają pomóc teksty? Otóż dobierając odpowiednie słowa kluczowe do tekstu, jesteśmy w stanie dobrze go pozycjonować. Warto jednak dobrze wiedzieć, jakie to mogą być słowa i jak je wyszukiwać, by były one skuteczne. Im więcej jest takich słów w tekstach, które są dostępne na danej stronie, jest ona lepiej pozycjonowana, dzięki czemu osiąga najwięcej odwiedzin. Nie można jednak przesadzać z umieszczaniem tych słów, gdyż jeśli umieścimy ich zbyt dużo, wyszukiwarka może uznać to po prostu za spam i osiągniemy tym samym odwrotny skutek do tego wcześniej zamierzonego. Jeśli więc nie wiemy jak pisać, warto zlecić napisanie tekstów komuś, kto się na tym zna, by mieć pewność, że praca ta zostanie dobrze wykonana.

Co to jest link building?

Link building to proces, podlegający pod SEO i pozycjonowanie, polegający na pozyskiwaniu nowych linków, prowadzących do naszej strony. O ile samo wytłumaczenie tego pojęcia może być proste, tak sam proces, który ono oznacza, wcale już nie jest taki nieskomplikowany. Żeby dobrze zrozumieć, na czym on polega, najlepiej jest zdać sobie sprawę z faktu, iż wyróżniamy kilka rodzajów linków i właściwie co oznacza słowo link. Otóż link jest zbiorem literek, który po kliknięciu prowadzi nas do danej strony, to jest oczywiste. Taki link może też występować w formie graficznej, a więc może być on obrazkiem, który również po kliknięciu przeprowadzi nas do danej strony. Linki mogą być zewnętrzne lub wewnętrzne. Różnica między nimi jest ogromna, jednak warto dobrze zrozumieć, na czym ona polega, gdyż linki zewnętrzne mają znacznie większą siłę niż te wewnętrzne, co przyczynia się do tego, iż lepiej one pozycjonują niż linki wewnętrzne. Linki zewnętrzne to takie, które umieszczone są na jednej stronie, lecz prowadzą one do całkiem innej strony, na przykład link na blogu może prowadzić do sklepu internetowego. Linki wewnętrzne to natomiast takie, które umieszczone są na jednej stronie i prowadzą do tej samej strony, choć być może do innej podstrony, na przykład na przykładzie sklepu internetowego pod danym produktem może być umieszczony link do podobnego produktu, również oferowanego przez dany sklep i dostępnego na tej samej stronie internetowej. Linki są niezmiernie ważne w procesie pozycjonowania i dobrze jest wiedzieć, co z nimi zrobić i jak je pozyskać. Jeśli jednak nie czujemy się w posiadaniu takiej wiedzy, warto skorzystać w takiej sytuacji z usług profesjonalistów i oddać swoją stronę w ręce agencji lub osoby prywatnej zajmującej się pozycjonowaniem zawodowo, mieć tym samym pewność, iż praca zostanie wykonana porządnie i przede wszystkim skutecznie, a samemu móc skupić się na innych aspektach, na przykład na dobrej reklamie i promocji.

COMMENTS
Comments are closed