Na czym polega pozycjonowanie?

Na czym polega pozycjonowanie?

Kiedy prowadzimy swój własny sklep internetowy czy stronę, powinniśmy znać filarowe kwestie i zasady, pozwalające na uzyskanie jak największego zainteresowania naszymi usługami czy produktami. Prowadząc swoją stronę, chcemy przecież, by była ona odwiedzana przez jak największą ilość osób, gdyż dzięki temu uzyskamy jak najwięcej klientów, którzy mogą zakupić nasze produkty lub skorzystać z naszych usług. Jeśli nam na tym zależy, a powinno, gdyż jest to niezmiernie ważne, powinniśmy zapoznać się z pojęciem pozycjonowania i skrótu SEO, o ile jeszcze ich nie znamy. Znajomość ta pozwoli nam uzyskać jak najwyższą ilość odwiedzin naszej strony, a co za tym idzie, uzyskamy także większe dochody, jeśli będziemy stosowali się do konkretnych zasad.

Czym jest pozycjonowanie i co oznacza SEO?

SEO oznacza zbiór różnych działań, mających na celu pozycjonowanie danej strony. Działania te mogą być całkowicie różnie i mogą odnosić się do różnych dziedzin. Czym jednak jest to całe pozycjonowanie? Może to pojęcie brzmieć nieco tajemniczo, jednak jest całkiem nieskomplikowane i bardzo proste w rozumieniu. Otóż żeby dobrze je wyjaśnić, najpierw należy przypomnieć sobie działanie wyszukiwarki. Na przykładzie lampki biurkowej zastanówmy się, w jaki sposób działa wyszukiwarka. Otóż szukając takiej lampki, wiadomo, że wpiszemy frazę „lampka biurowa” w okienko wyszukiwarki, a następnie wyskoczy nam mnóstwo linków posegregowanych na różne podstrony, prowadzących do różnego typu stron internetowych i sklepów. Automatycznie uznamy, iż linki umieszczone jako pierwsze na pierwszej stronie prowadzą do najbardziej atrakcyjnych dla nas stron i sklepów. Niekoniecznie jest to jednak prawdą, gdyż ułożenie tych linków wcale nie jest przypadkowe, ani posegregowane wg jakości stron. Otóż lista linków uporządkowana jest wg tego, które ze stron są lepiej pozycjonowane. Łatwo można zauważyć, iż dla stron najbardziej pożądanym ułożeniem w tej liście linków jest bycie jak najwyżej, gdyż to właśnie te najwyżej położone linki mają najwięcej wyświetleń. Na tym właśnie polega pozycjonowanie, a więc na byciu jak najwyżej w wyszukaniach wyszukiwarek.

Jak można pozycjonować?

Jeśli chodzi o działania, które obejmuje sobą SEO i pozycjonowanie, są to różne konkretne działania, których celem jest odpowiednie pozycjonowanie, a więc tak już było wspomniane, jak najwyższe umieszczanie linku do naszej strony w wyszukiwarce, co pozwala osiągać jak największą liczbę odwiedzin i wyższe dochody. Takie działania objawiają się na różne sposoby. Może to być na przykład dodawanie odpowiednich słów kluczowych do tekstów na naszej stronie czy pozyskiwanie linków. O ile pozyskiwanie linków można łatwo zrozumieć, można nawet dosłownie wytłumaczyć sobie angielską wersję tego pojęcia, czyli link building, co znaczy budowanie bazy linków, jednak jak to możliwe, że poprzez teksty także można pozycjonować? Otóż sprawa ta wygląda banalnie i wcale nie jest taka skomplikowana, jaka się wydaje. Pisząc dany tekst na naszą stronę, należy wstawić do niego odpowiednio dobrane słowa kluczowe, których zadaniem właśnie jest pozycjonowanie strony. Im więcej takich słów jest na stronie, będzie ona lepiej pozycjonowana. Nie można jednak przesadzić z ilością słów w tekście, gdyż wtedy może to zostać odebrane przez wyszukiwarkę jako spam.

Na czym polega pozyskiwanie linków?

Pozyskiwanie nowych linków do swojej strony jest bardzo ważną kwestią. O ile jest ono dość proste w wytłumaczeniu znaczenia, tak wcale nie jest już takie proste, jeśli chodzi o jego proces. Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, iż występują linki mocniejsze i słabsze. Ktoś mógłby uznać to za totalną głupotę, no bo przecież link to link, albo w niego wejdziemy i dowiemy się, do jakiej on strony prowadzi albo i nie. Otóż wcale tak nie jest. Niektóre linki są mocniejsze od innych w kontekście pozycjonowania. Otóż dzielimy linki na linki zewnętrzne oraz wewnętrzne. Zewnętrzne to takie, które umieszczone są na jednej stronie, jednakże prowadzą one do całkiem innej strony, na przykład w przypadku bloga, na którym ktoś zareklamował dany produkt, dostępny w konkretnym sklepie internetowym i wstawił link do tego sklepu. W tym przypadku link ten nazywamy linkiem zewnętrznym i jest on właśnie tym mocniejszym linkiem, gdyż wyszukiwarka traktuje go jako polecenie naszej strony. Kiedy natomiast mowa o linkach wewnętrznych, mówimy tutaj o takich linkach, które umieszczone są na tej samej stronie, do której prowadzą, przy czym mogą one na przykład prowadzić do innej podstrony na tej samej stronie. Na przykład mamy sklep internetowy i jesteśmy na podstronie konkretnego produktu, jednak na tej podstronie są linki do innych podstron, na których mamy dostęp do innych produktów. To właśnie są linki wewnętrzne i one są nieco słabsze od tych zewnętrznych. Jeśli chodzi o sam proces pozyskiwania linków, może on wyglądać różnie. Można na przykład umieszczać linki wewnętrzne na swojej własnej stronie. W przypadku linków zewnętrznych, można umieszczać je na przykład w komentarzach na różnych forach czy portalach społecznościowych można wstawiać je także na swoje profile społecznościowe. Warto także dodać, iż link to nie tylko zbiór konkretnie ułożonych literek, prowadzących do danej strony. Otóż linkiem może być także grafika, a więc jakiś obrazek, po którego kliknięciu zostaniemy przekierowani do danej strony. Jeśli sami nie czujemy się zbyt dobrze w tej dziedzinie i nie wiemy, jak podejść do tego całego pozycjonowania i pozyskiwania linków lub po prostu nie mamy na to czasu, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zajmą się tym za nas, przy czym możemy mieć pewność, iż praca przez nich wykonana, będzie skuteczna i dzięki niej uzyskamy większe dochody, a sami będziemy mogli w tym czasie zająć się innymi sprawami, na przykład reklamą czy promocją.

COMMENTS
Comments are closed