Pozycjonowanie poprzez pozyskiwanie linków

Pozycjonowanie poprzez pozyskiwanie linków

Prowadząc swoją stronę internetową lub sklep, bardzo ważne jest, by znać różne sposoby i zasady, dzięki którym nasze miejsce w sieci będzie mogło uzyskać możliwie jak najwięcej odwiedzin, w wyniku czego otrzymamy możliwie jak najwyższe dochody. Każdy, kto już prowadzi bądź dopiero zamierza założyć takie miejsce w Internecie, zapewne natrafił już na pojęcie, jakim jest pozycjonowanie. Pojęcie to jest niezmiernie ważne i potrafi bardzo poprawić statystyki strony. Dopiero kiedy dobrze zapoznamy się z tym pojęciem, będziemy wiedzieli, co ono oznacza i jakie działania wchodzą w jego zakres, nasze dochody z całą pewnością zaczną wzrastać w bardzo szybkim tempie.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania?

Być może pozycjonowanie na początku wydaje się bardzo trudnym zwrotem, jednak w rzeczywistości jest całkowicie nieskomplikowane i bardzo łatwo jest je zrozumieć. Żeby je dobrze pojąć, najpierw należy uświadomić sobie i przypomnieć jak działają wyszukiwarki. Otóż szukając czegoś w Internecie, zwykle wpisujemy daną frazę w okienko wyszukiwarki, a po wyszukaniu pokazuje nam się wiele podstron, zawierających linki do różnego rodzaju stron czy sklepów internetowych. Zazwyczaj sprawdzamy tylko kilka pierwszych linków na pierwszej podstronie, gdyż podświadomie to właśnie strony, do których one prowadzą, uważamy za najbardziej rzeczowe i atrakcyjne, nie zdając sobie sprawy z tego, że niekoniecznie tak właśnie musi być. Otóż kolejność linków wyszukiwanych przez wyszukiwarkę nie jest wcale przypadkowa. Związana jest ona właśnie z pojęciem pozycjonowania. Pojęcie to oznacza więc wszelkie działania mające na celu uatrakcyjnienie strony dla wyszukiwarki w taki sposób, by była ona przez nią wyświetlana jak najwyżej, gdyż to właśnie wtedy ma szansę na jak najwięcej odwiedzin. Pozycjonowanie określa różne działania, jednak najczęściej jest to optymalizacja strony poprzez umieszczanie na niej tekstów zawierających specjalnie dobrane słowa kluczowe lub poprzez linkowanie. Jeśli chodzi o teksty, chodzi tutaj o to, iż na takiej optymalizowanej stronie powinno być jak najwięcej różnego rodzaju tekstów, na przykład opisów produktów, kategorii czy tekstów artykułowych, które mają zawierać w sobie dobrze dobrane frazy kluczowe, a im więcej będzie takich fraz, dana strona będzie lepiej pozycjonowana. Jeśli natomiast chodzi o linkowanie, mowa tu oczywiście o dodawanie różnego rodzaju linków, które prowadzą do danej strony, jednak tutaj sprawa nieco się komplikuje.

Czy linki mogą się od siebie różnić?

Odpowiednie linkowanie jest ważne, jednak co należy robić, by było ono odpowiednie? Wydawać by się mogło przecież, że link to link, więc jak linkowanie może być mniej lub bardziej odpowiednie? Otóż nie wszystkie linki są takie same, niektóre różnią się bardzo mocno od innych i mają większą lub mniejszą wartość dla przeglądarki, w wyniku czego będzie ona oczywiście daną stronę pozycjonowała mniej lub bardziej, w zależności od tego, jakich linków jest więcej. Zwykle myśląc o linkach, przychodzi nam do głowy konkretny ciąg literek i cyferek, po którego kliknięciu zostajemy przekierowani do jakiejś strony, jednak warto także pamiętać, iż linki mogą występować również w formie graficznej, czyli jako obrazki. Przede wszystkim można podzielić linki na zewnętrzne oraz wewnętrzne. Linki wewnętrzne to takie linki, które umieszczone są na tej samej strony, do której prowadzą, jednak mogą być one umieszczone na przykład na różnych podstronach, a więc na przykład prowadząc bloga, możemy umieścić pod jednym wpisem link prowadzący do innego wpisu na tym samym blogu. Jeśli natomiast chodzi o linki zewnętrzne, są to takie linki, które prowadzą do innej strony niż ta, na której są umieszczone, a więc na tym samym przykładzie bloga, możemy wspomnieć w jednym wpisie o jakimś produkcie i wstawić pod nim link prowadzący do sklepu internetowego, w którym możemy ten produkt zakupić. Linki zewnętrzne są bardziej atrakcyjne dla wyszukiwarki, gdyż traktowane są one jako linki polecające daną stronę.

Jak można pozyskiwać linki?

Przede wszystkim warto pozyskiwać jak najwięcej mocniejszych linków, żeby wyszukiwarka mogła pozycjonować daną stronę jak najbardziej. W tym przypadku bardziej liczy się siła linków niż ich ilość. Warto jednak bardzo dobrze wprowadzić się w ten temat i dobrze zrozumieć, na czym polega odpowiednie linkowanie, gdyż dla osób początkujących może być to proces nieco trudny i lekko skomplikowany. W razie, gdybyśmy nie czuli się w tym zakresie dobrze, można także poprosić o pomoc profesjonalistów, którzy zajmą się dobrą optymalizacją naszej strony i dzięki którym będzie ona dobrze pozycjonowana. Można na przykład prowadzić profile w social mediach i to właśnie tam wstawiać linki do naszej strony. Innym sposobem jest wstawianie linków między innymi na różnych forach czy też w komentarzach na stronach. Dobrym rozwiązaniem jest również pozyskiwanie treści sponsorowanych, czyli tworzenie lub zlecanie tworzenia treści zawierających linki do naszej strony. Jest to szczególnie bardzo dobry sposób, gdyż te linki są jednymi z najbardziej atrakcyjnych dla wyszukiwarek linkami. Przy pozyskiwaniu linków warto szczególnie pamiętać o tym, iż najmocniejsze linki będą pochodziły z najbardziej wartościowych domen, a więc takich, które same są dobrze pozycjonowaneOptymalizacja poprzez pozyskiwanie linków jest dość skomplikowane, dlatego tak jak już było wcześniej wspomniane, warto dobrze rozpoznać się w temacie, a jeśli nie mamy czasu, żeby samemu to zrobić bądź nie czujemy, iż sami umiemy to dobrze zrobić, zdecydowanie warto skorzystać w takiej sytuacji z pomocy profesjonalistów i w ten sposób mieć pewność, iż oddamy swoją stronę do optymalizacji w dobre ręce i że praca zostanie wykonana w taki sposób, byśmy mogli na tym, jak najbardziej zyskać, a nasze dochody tym samym były możliwie jak najwyższe.

COMMENTS
Comments are closed