Pozycjonowanie strony dla każdego krok po kroku

Pozycjonowanie strony dla każdego krok po kroku

Trudno już niektórym wyobrazić sobie naszą planetę bez Internetu. Chociaż od jego powstania nie minęło wcale aż tak dużo czasu, wydaje się, że dokonały się lata świetlne w technologii. Świat stał się prawdziwą, globalną wioską. Wszystko stało się bardziej dostępne, wręcz na wyciągnięcie ręki. Cud technologiczny sprawił, że możemy dotrzeć nawet na najbardziej odległy kraniec naszej planety za pomocą…łącza internetowego i paru kliknięć. Ilość osób, które każdego dnia logują się do sieci, czy na konta mediów społecznościowych jest porażająca.

Wzrost świadomości w korzystaniu z sieci internetowej

Chociaż niektórzy korzystają z sieci internetowej każdego dnia i to przez wiele godzin, z reguły ruchy te są przemyślane. Co ciekawe, z roku na rok coraz bardziej rośnie świadomość użytkowników Internetu. W przeciwieństwie do poprzednich lat, znacznie chętniej wykorzystujemy mobilne urządzenia do robienia zakupów, opłacania rachunków, czy dostarczania pism urzędowych. Również jako konsumenci znacznie więcej wymagamy i nie dajemy się już skusić na podrzędne reklamy, czy propozycje promocji. Twórcy stron internetowych zauważają zwiększający się trend i przygotowują oferty tak, by mogły one trafić w jak największy gust odbiorców.

Pozycjonowanie stron nie stanowi już wymysłu marketingowców. Jest to już wręcz wymóg i wyznacznik jakości danej domeny. Aby w ogóle móc przetrwać w globalnej sieci, należy dołożyć wszelkich starań, by się wyróżnić. Według dostępnych danych w każdym miesiącu z usług wyszukiwarki Google korzysta ok. 20 mln użytkowników. Idąc dalej daje to 93% wszystkich osób, które są online. Nawet, jeśli niewielki odsetek ludzi odwiedzi naszą domenę, to trud przygotowania strony może przynieść spory zysk!

Funkcjonowanie stron pod użytkownika-na czym polega sekret popularnych domen?

Słowem, które zyskuje coraz większą popularność jest pozycjonowanie. Również coraz więcej firm odkrywa, że na polskim rynku jest spora nisza pod tym względem. Rośnie zatem liczba osób, które zawodowo się tym zajmuje. Dla niewtajemniczonych jest to celowe działanie, poprzez które w rankingu popularności strona uzyskuje korzystniejszą lokatę, po wpisaniu odpowiedniego zapytania w wyszukiwarkę.

Internetowy system poprzez różne, wewnętrzne algorytmy pokonuje niezwykłą pracę. W wyniku ich działania użytkownik, który poszukuje konkretnej rzeczy zostaje połączony z najdogodniejszymi odpowiednikami. Dla niewprawnej osoby, może być to po prostu lista przypadkowych sklepów, czy witryn. Jednak dla kogoś, kto zna technikę funkcjonowania Google, wyświetlony ranking nigdy nie będzie dziełem przypadku.

Ranking najlepszych stron, kwestia ilości wejść, a może ilość wydanych pieniędzy-co decyduje o kolejności wyszukiwań

Każdy z użytkowników Internetu chociaż raz poszukiwał informacji na dany temat. Wystarczyło, by w polu wyszukiwarki Google wpisać frazę, a natychmiast pojawiała się lista, opiewająca na paręnaście rekordów. Z reguły ludzkie wyboru sprawiają, że odwiedzamy dwa do trzech pierwszych linków, pomijając pozostałe. Jednak co sprawia, że to właśnie dana firma pojawia się na samej górze?

Zajmowanie pierwszego miejsca na liście wyświetleń wyszukiwań w Google nie zawsze oznacza, że to najtrafniejszy wybór. Nie jest także oznaką wielkiej popularności oraz niezachwianej opinii konsumentów. Owszem może to być firma z wieloletnim stażem, nie najgorszym stanowiskiem ludzi oraz świetną jakością wykonywanej usługi, ale nie w każdym przypadku. Za zajmowane miejsce w rankingu odpowiada bowiem algorytm wyszukiwarki, a raczej czynniki, które niejako przyciągają roboty na daną domenę. Ponadto wiele światowych i uznanych koncertów wykorzystuje wielkie nakłady finansowe. Odpowiednio dobrana reklama i cała akcja promocyjna, każdego roku generuje ogromne korzyści finansowe do budżetu.

Tę niewdzięczną pracę wykonują tak zwane roboty Google. To one, niczym sito, oddzielają treść użyteczną oraz przydatną, z punktu widzenia potencjalnego klienta, od tej, która nie spełnia oczekiwań. Oczywiście użytkownik może ustawić indywidualne, bardziej skomplikowane wyszukiwanie, jednak w przeważającej ilości wypadków się tak nie dzieje.

Jak nakierować algorytm Google, by zwiększyć ilość odwiedzin na stronie internetowej?

Wiele osób uważa, że w dobie wielkiej konkurencji należy posiadać nie tylko spryt, ale i wiedzę, by przyciągnąć na swoją stronę przyszłych klientów. Sporo ludzi uczestniczy zatem w internetowych, płatnych kursach, aby zdobyć te tajemne informacje. Często to jednak niepotrzebne. Większość danych można bezpłatnie znaleźć samodzielnie, a kwoty przeznaczyć na płatną reklamę, która nakieruje klientów na stronę. Wystarczy tylko zauważyć pewne zależności i poznać, tak zwany „język robotów”.

Techniczne działanie algorytmu Google nie jest znane, bowiem jest to skrywana tajemnica całego systemu. Jednakże znacznie więcej wie się na temat czynników, które nakierowują te matematyczne obliczenia. Według dostępnych danych jest ich aż 200! Jeśli odpowiednio je prześledzimy, a potem dostosujemy rozwiązania na stronie, sukces gwarantowany.

Roboty działają dwutorowo. Pierwsza grupa czynników sprawdza stronę, a zwłaszcza zamieszczane na niej treści oraz sposoby jej działania. Druga natomiast odpowiada za jej popularność, czyli prześwietla wszystkie wejścia zainteresowanych osób, ilość spędzonego czasu, a także dokładnie śledzi całą aktywność użytkownika. W ten sposób można dokładnie przyjrzeć się gustom klientom. Dobry marketingowiec tak poprowadzi całą kampanię reklamową, że klient natknie się nieoczekiwanie na promocję produktu, który oglądał niedawno.

Bardzo wiele zależy zatem od tego, co publikujemy na swojej stronie oraz w jaki sposób. W tym ujęciu nawet częstotliwość i godziny zamieszczanych wpisów mają znaczenie. Nie wystarczy wstawienie krótkiego, błahego tekstu. Sprawdza się tu powiedzenie, że nie ilość, ale jakość ma ogromne znaczenie! Każdy z tekstów powinien być o czymś, pasować do reszty i zawierać w sobie frazy kluczowe, czyli odpowiedni język robotów. Wystarczy nakierować czynniki tak, by algorytm mógł je łatwo znaleźć spośród innych, podobnych stron.

COMMENTS
Comments are closed