Pozyskiwanie linków w kontekście pozycjonowania

Pozyskiwanie linków w kontekście pozycjonowania

Wielu z nas najpewniej znakomicie wie i rozumie, jak bardzo ważny jest dla osób prowadzących swoje działalności, na przykład posiadających swoje sklepy czy oferujących własne usługi, pojęcia takie jak marketing czy reklama. Są to pojęcia ogromnie ważne, kiedy prowadzimy swoją własną firmę i chcemy możliwie jak najbardziej wypromować jakieś swoje usługi czy produkty, aby następnie przynosiły nam one jak najwyższe dochody. W przypadku kiedy przenosimy swoją działalność do Internetu, nawet, chociaż jakąś jej część, powinniśmy zapoznać się z nieco innymi pojęciami, które w przypadku świata wirtualnego są ogromnie ważne i mają one wielkie znaczenie w procesie pozyskiwania klientów. Jednymi z takich pojęć są pojęcia: pozycjonowanieSEO czy link building. Są to pojęcia tak ważne, jak marketing czy reklama. Gdybyśmy na przykład prowadzili sklep stacjonarny, ważne byłoby dla nas, żeby odwiedzało go jak najwięcej osób, prawda? Na tym samym przecież zależy nam, kiedy prowadzimy sklep czy jakąkolwiek stronę w Internecie, a powyższe pojęcia pomagają nam to uzyskać. Odpowiedzialne są one za to, by nasza strona miała jak najwięcej wyświetleń i była odwiedzana przez jak największą ilość osób. Oczywiście im więcej wyświetleń, tym większe zyskujemy zasięgi, a w ostateczności, tym większe dochody zyskujemy.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania?

Pojęcie, jakim jest pozycjonowanie może na początku wydawać się nieco tajemniczo brzmiące i skomplikowane, jednak wystarczy je tylko dobrze zrozumieć i okazuje się ono bardzo łatwe. Żeby natomiast dobrze je zrozumieć, należy wytłumaczyć je sobie na jakimś konkretnym przykładzie. Przykładowo przyjmijmy, że poszukujemy w Internecie usług budowlanych, a mieszkamy w Trójmieście. Najprawdopodobniej każdy z nas w takiej sytuacji otworzyłby wyszukiwarkę i wpisałby frazę „usługi budowlane Trójmiasto” lub „usługi budowlane w Trójmieście”, czy też coś bardzo podobnego. Po chwili wyszukiwarka znalazłaby dla nas całe mnóstwo różnych linków prowadzących do wielu stron internetowych. Linków byłoby tak dużo, iż mieściłyby się one na bardzo wielu podstronach, mimo to zapewne zainteresowałaby nas tylko pierwsza podstrona, a w szczególności jedynie kilka pierwszych dostępnych na niej linków. Jest tak dlatego, iż nasz mózg podświadomie uważa pierwsze linki za najbardziej atrakcyjne i takie, na których stronach znajdziemy najwięcej interesujących nas informacji. Wcale tak jednak nie musi być, gdyż te linki nie są ułożone w sposób od najbardziej atrakcyjnego do najmniej atrakcyjnego, a decyduje o tym pozycjonowanie, a więc linki ułożone są w takiej kolejności, iż jako pierwsze wyświetlają się linki prowadzące do stron, które są najlepiej pozycjonowane. To właśnie dlatego tak ważne jest to pojęcie i ważne jest, żeby dobrze je zrozumieć i wiedzieć, jak najlepiej jest je wykonać, by nasza strona odnosiła jak najlepsze sukcesy. W skład tego pojęcia wchodzą różne działania, jednak najczęściej mamy do czynienia z tekstami lub linkami. Te pojęcia nadal nic konkretnego nie mówią, dlatego warto je sobie wytłumaczyć. Otóż w przypadku tekstów chodzi o to, by przygotowywać je w sposób bardzo konkretny, dodając do nich odpowiednio przygotowane słowa kluczowe.

Rodzaje oraz moc różnych rodzajów linków

1 Jest to dość proste do zrozumienia, w przypadku procesu pozyskiwania linków, który polega, tak jak sama nazwa wskazuje, na zyskaniu ja największej ilości linków. Nie chodzi tu jednak o ilość, gdyż nie jest ona najważniejsza, a o jakość tych linków, ponieważ dwa linki, nawet takie prowadzące do tej samej strony lub umieszczone na tej samej stronie, mogą być mniej lub bardziej wartościowe dla wyszukiwarki, przez co niektóre z nich są silniejsze od innych. Warto także pamiętać, że linki mogą występować także w formie graficznej, jako obrazki. Otóż te słabsze linki, jednak takie, które również działają, to linki wewnętrzne, czyli takie, które umieszczone są na tej samej stronie, do której prowadzą. Jeśli więc prowadzimy swoją stronę, to linkiem wewnętrznym nazwiemy taki link, który umieszczony jest na jednej z jej podstron, a prowadzi on do innej podstrony na tej samej stronie. Mocniejsze linki to z kolei linki zewnętrzne, czyli takie, które umieszczone są na jednej stronie, a prowadzą do innej strony, a więc jeśli mamy swoją stronę i jest na niej jakiś link, który prowadzi do całkiem innej strony lub na przykład do bloga, który także prowadzimy, to taki link nazwiemy linkiem zewnętrznym.

Jak pozyskiwać silne linki?

Metod na pozyskiwanie sporej ilości linków jest całe mnóstwo, jednak wiemy już, że zdecydowanie warto skupić się jedynie na tych najmocniejszych linkach, gdyż to właśnie one mogą przynieść możliwie jak najlepsze skutki i pozytywne efekty w całym procesie pozycjonowania. W tym procesie, jeśli chodzi o pozyskiwanie linków zdecydowanie najlepiej iść w jakość zamiast w ilość, co nie znaczy jednak, iż można całkowicie zapominać o linkach wewnętrznych. Mocne linki można pozyskiwać na przykład poprzez tworzenie wszelkiego rodzaju wpisów na forach dyskusyjnych czy social mediach, można także takie linki umieszczać w komentarzach. Plusem tego rozwiązania jest fakt, iż zwykle takie strony same są dobrze pozycjonowane i linki zostaną odebrane przez wyszukiwarkę jako wartościowe. Można także umieszczać linki do naszej strony bezpośrednio na naszej stronie, jednakże tak jak już wcześniej wspomniano, lepiej starać się o możliwie jak najwięcej linków zewnętrznych, gdyż są one po prostu silniejsze. Można także podjąć współpracę z innymi stronami i na przykład tworzyć dla nich treści, w których umieszczone będą linki prowadzące do naszej strony. Takie rozwiązanie także będzie bardzo wartościowe dla wyszukiwarki.

COMMENTS
Comments are closed