
Proces pozyskiwania linków a pozycjonowanie
Kiedy prowadzimy swój własny sklep czy jakieś usługi stacjonarnie, bardzo ważne jest dla nas, by odwiedzało nas możliwie jak najwięcej osób i jak najwięcej osób wiedziało o tym, co robimy, gdyż pozwala nam to uzyskać możliwie jak najwyższe dochody. W takiej sytuacji wiemy przecież, jak ważny jest marketing, reklama, czy promocja. Kiedy jednak zakładamy działalność w Internecie lub przenosimy swoją starą działalność stacjonarną, lub przynajmniej jej część do Internetu, zależy zależeć nam na tym samym, jednak myślimy już w kontekście wirtualnych odwiedzin i wirtualnej reklamy. Dlatego też wchodząc z działalnością do Internetu, powinniśmy poznawać nowe pojęcie, między innymi takie, którymi rządzi się internetowe pozyskiwanie nowych klientów. Chodzi bowiem o to, by nasze miejsce w sieci była odwiedzana przez jak największą ilość osób, gdyż dzięki temu możemy uzyskać potencjalnie nowych klientów, zainteresowanych naszymi produktami czy usługami. Żeby tak było, powinniśmy zapoznać się z zasadami SEO oraz pojęciami, takimi jak link building, czy pozycjonowanie, gdyż ta wiedza, a także znajomość ich zasad pozwoli uzyskać nam jak najwyższe statystyki odwiedzania naszej strony, a w wyniku tego kolejno więcej potencjalnych klientów, chcących skorzystać z naszych usług lub produktów i ostatecznie większe dochody.
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcie, które warto dobrze zrozumieć i pojąć dokładnie jego zasady, gdyż może ono przynieść nam bardzo dużo pozytywnych efektów. Jest to tak naprawdę bardzo proste pojęcie, które z początku może jednak wydawać się nieco skomplikowane. Otóż żeby dobrze je zrozumieć, należy wytłumaczyć je sobie na konkretnym przykładzie, a przede wszystkim trzeba dobrze przypomnieć sobie i zrozumieć najpierw zasady działania wyszukiwarki. Mianowicie kiedy szukamy w Internecie jakichś konkretnych informacji, na przykład chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o kotach, to najpewniej wpiszemy daną interesującą nas frazę, a w tym przypadku po prostu „koty” lub „kot” w okienko naszej ulubionej wyszukiwarki, z której korzystamy najczęściej i od razu pojawi nam się całe mnóstwo linków prowadzących do wielu różnych stron internetowych. Linków tych jest tak dużo, że są one nawet podzielone na wiele podstron. Mimo tak wielkiego wyboru zapewne zainteresujemy się jedynie pierwszą stroną, gdyż linki na niej zawarte zostaną uznane przez nas podświadomie za najbardziej atrakcyjne, a raczej to strony, do których one prowadzą, zostaną uznane przez nas za najbardziej atrakcyjne i za zawierające jak najwięcej interesujących nas informacji. Nie musi tak jednak być, bo wyszukiwarki działają w całkiem inny sposób. Otóż za porządkowanie linków odpowiedzialne jest właśnie pozycjonowanie, a linki prowadzące do lepiej pozycjonowanych stron będą wyświetlane jak najwyżej. To właśnie dlatego jest tak ważne, by dobrze wiedzieć, na czym polega pozycjonowanie i jakie działania wchodzą w jego zakres, ponieważ każdemu, kto prowadzi swoją własną stronę, zależy na tym, by być w tym najbardziej pożądanym przez wszystkim miejscu, a więc możliwie jak najwyżej na liście linków wyszukiwanych przez wyszukiwarkę. Dobrze jest zapoznać się z różnymi zasadami SEO, aby móc tę wiedzę wykorzystać w praktyce przy swojej własnej stronie internetowej, a dzięki temu uzyska jak najwięcej wyświetleń naszej strony, a co za tym idzie kolejno jak najwięcej potencjalnych klientów oraz jak najwyższe dochody.
W jaki sposób można pozycjonować?
Sposobów na pozycjonowanie jest dość sporo, jednak istnieją dwa, które są najbardziej powszechne i najczęściej stosowane. Można na przykład pozycjonować poprzez dodawanie na swoją stronę odpowiednio przygotowanych tekstów, zawierających specjalne słowa kluczowe. Mógłby się tutaj ktoś zdziwić, jednak teksty mają naprawdę wielką moc dla wyszukiwarek, a im więcej w nich słów kluczowych, tym lepiej. Choć jeśli jest ich zbyt dużo, to wyszukiwarka może uznać to za spam. Innym sposobem jest pozyskiwanie linków, polegające na uzyskaniu wielu linków, prowadzących do naszej strony. Działają takie linki, które prowadzą do naszej strony, jednak dokładnie na tej samej stronie są umieszczone, na przykład są na jednej podstronie, ale prowadzą do innej podstrony na tej samej stronie. Linki te nazywamy linkami wewnętrznymi. Istnieje jednak druga pula linków, a więc linki zewnętrzne, które są nieco silniejsze od tych wewnętrznych. Są to takie linki, które umieszczone są na jednej stronie, ale prowadzą one do całkiem innej strony. Żeby pozyskiwać takie linki, warto na przykład umieszczać je na social mediach czy forach dyskusyjnych.
Jak można pozyskać dobre linki?
Sposobów na pozyskiwanie linków jest całe mnóstwo, a najłatwiejszym z nich jest po prostu umieszczanie jak największej ilości linków na naszej własnej stronie. Tak jak już wcześniej wspomniano, są to linki wewnętrzne, które nie są, tak silne, jak linki zewnętrzne, które są najmocniejsze. Skąd więc wiedzieć, jak pozyskiwać możliwie jak najwięcej tych mocnych linków? Otóż można to robić za pomocą tworzenia różnego rodzaju treści, wpisów czy komentarzy na forach dyskusyjnych lub w social mediach. Takie strony same są dość dobrze pozycjonowane, więc nasze linki będą stosunkowo wartościowe dla wyszukiwarki. Bardzo dobrym sposobem jest też relinkowanie, analizowanie innych linków, skąd możemy dowiedzieć się wiele ciekawych informacji na ten temat. Jeszcze jednym bardzo dobrym rozwiązaniem jest podejmowanie współpracy z innymi stronami, na przykład poprzez tworzenie dla nich treści, zawierających linki do naszej strony. Wyszukiwarka uzna taki linki za linki polecające, dlatego też wielce prawdopodobne, iż to właśnie one będą najsilniejszymi linkami dla wyszukiwarki.