
Reklama na portalu społecznościowym dla każdego
W dzisiejszej dobie z możliwości Internetu, korzysta praktycznie każdy. Sieć internetowa dotarła już do największych zakamarków świata, dzięki temu możemy mieć dostęp do wiedzy i do ludzi, którzy mieszkają na drugim końcu świata. To wspaniałe, że mamy takie możliwości, Internet znacznie ułatwia życie. Korzystają z niego dzieci, młodzież, dorośli i osoby starsze. Każdy znajdzie w Internecie coś, co go interesuje, coś co zajmie mu czas i dostarczyć miłych wrażeń. Jedni wykorzystują Internet do nauki, inni do pracy, jeszcze inni do nawiązywania kontaktów. Ale Internet może też służyć innym celom, zapewnia ogromny wybór rozrywki w postaci gier, filmów, blogów, jest też miejscem gdzie można zrobić zakupy i zamówić usługi.
Portale społecznościowe – jakie mają zalety
Jednym z najpopularniejszych miejsc w Internecie, są portale społecznościowe. To specjalne miejsca, gdzie każdy może sobie założyć swój profil i zawierać nowe znajomości, jak i utrzymywać dotychczasowe. Portale społecznościowe zrzeszają ludzi z całego świata, każda osoba po ukończeniu 14 roku życia, może sobie założyć konto na portalu społecznościowym. Z takich portali korzystają ludzie w różnym wieku i różne mają oni oczekiwania po tych miejscu. Na portalach są nie tylko konta prywatne, ale także konta publiczne i konta firmowe. Dlatego, że portale społecznościowe są idealnym miejscem do reklamowania swoich usług i towarów, zwłaszcza jeśli posiada się sklep internetowy. Reklamowanie się na Facebooku, Instagramie czy na innym popularnym portalu, nic nie kosztuje i to jest tego miejsca jedna z największych zalet. Kolejną zaletą jest to, że poprzez portale tego typu, można dotrzeć do bardzo szerokiego i różnorodnego grona odbiorców. W ten sposób można zacząć zarabiać duże pieniądze i cieszyć się swoim sukcesem zawodowym. Kolejną zaletą reklamy na portalu społecznościowym, jest to, że przy okazji można stać się rozpoznawalną marką czy osobą i poznać wielu fajnych ludzi.
Jak zrobić reklamę na Facebooku?
Wiele osób ma konto założone na Facebooku, ale nie każdy wie, jak za pomocą tego konta można się reklamować. A wcale nie jest to trudne ani skomplikowane. Przede wszystkim jednak trzeba stworzyć konto firmowe na takim portalu. Konto to powinno odpowiadać nazwą nazwie sklepu internetowego, który się posiada czy stronie internetowej o profilu usługowym. Potem należy zaprosić jak największą liczbę osób, do polubienia tej strony i obserwowania jej. Dzięki temu buduje się bazę potencjalnych klientów. Dobrym zagraniem marketingowym, jest umieszczanie zaproszeń do strony na różnych grupach tematycznych na Facebooku. Oczywiście grupy te powinny być zbliżone tematyką do tematu i profilu naszej strony internetowej czy sklepu internetowego. Dzięki umieszczeniu reklamy na takich grupach, można zyskać spore zainteresowanie potencjalnych klientów, bo ludzie często nawet z ciekawości wejdą na taką stronę i polubią ją, gdy spodoba się im jej profil i oferta. Jak więc można zauważyć, nie trzeba dużo robić by zareklamować się na Facebooku czy na innym portalu społecznościowym. Trzeba jednak pamiętać o tym, że na naszym profilu, musi się cały czas coś dziać. Trzeba więc być bardzo aktywnym, by utrzymać zainteresowanie klientów i zachęcić ich do udostępniania naszej oferty.
Konkursy internetowe na Facebooku
Bardzo dobrym pomysłem na to, jak rozruszać swoją stronę na Facebooku, jest organizacja różnych konkursów. Ludzie uwielbiają brać udział w takich przedsięwzięciach, bo uwielbiają wygrywać. Nie ważne co jest do wygrania, liczy się sam fakt, że coś można wygrać. Jeśli ma się sklep internetowy, wtedy oczywiście nagrodą powinna być jakaś rzecz z tego sklepu. Może to też być bon na zakupy na określoną kwotę czy zniżka na zakupy. Jeśli zaś ma się stronę usługową, wtedy do wygrania powinna być dana usługa z oferty naszej strony. Na czym taki konkurs powinien polegać? Przede wszystkim jego założeniem powinno być rozgłoszenie go po całym Facebooku. A więc każdy, kto chce wziąć udział w takim konkursie, musi go najpierw polubić a także udostępnić na swojej tablicy ogłoszeń. Dzięki temu post trafi do bardzo dużego grona odbiorców, a sklep czy strona usługowa zyskają duże zainteresowanie. Bardzo często zagraniem marketingowym, jest też konieczność zaproszenia pod postem do zabawy swoich znajomych, poprzez ich oznaczenie. To także wpływa na większe zainteresowanie i pozyskiwanie nowych klientów. Niektóre konkursy są bardziej kreatywne, zadaniem użytkowników Facebooka, jest wymyślenie wierszyka na dany temat, dodanie interesującej fotki o określonej charakterystyce czy też podanie powodu, dlaczego to właśnie ona ma wygrać a nie ktoś inny. Ludzie bardzo chętnie bawią się w takie zabawy, a jeszcze lepiej się bawić, gdy wygrywają. Dzięki konkursom na portalach społecznościowych, można naprawdę wygrać, każdy więc powinien od czasu do czasu wziąć udział w takim konkursie.
Portale społecznościowe docierają do najbardziej odległych zakątków i chociaż ich głównym celem jest pozyskiwanie znajomych, zawieranie przyjaźni, pokazywanie swojego życia, to bez problemu za ich pomocą można się też reklamować i pozyskiwać nowych klientów. Nic więc dziwnego, że tego typu działania reklamowe, są teraz bardzo popularne, a że nie jest to ani drogie ani czasochłonne, tym bardziej warto się zainteresować taką możliwością, jeśli ma się swój własny sklep internetowy czy stronę usługową. Korzystanie z Facebooka i reklamowanie się na nim jest całkowicie darmowe, trzeba jedynie stosować się do zasad Facebooka, by nie dostać bana na stronie. Zablokowanie strony firmowej, może być opłakane w skutkach, należy więc unikać wszelkich działań niezgodnych z wymogami Facebooka. Dlatego pierwszą zasadą związaną z założeniem konta na Facebooku, jest zapoznanie się z regulaminem.