Skuteczne strategie wyróżniania się strony w Internecie

Skuteczne strategie wyróżniania się strony w Internecie

W XXI wieku rośnie coraz większe zapotrzebowanie na prowadzenie usług w Internecie. Sklepy prześcigają się zatem w tworzeniu licznych ofert i promocji. Jednakże zakrojone działania promocyjne nie zawsze przynoszą oczekiwany zysk. Wszystko opiera się bowiem na łatwym dostępie do klienta. Jak sprawić, by potencjalny kupujący łatwo odnalazł sklep internetowy, który prowadzimy? Czy wiedza ta jest tajemna, a może wręcz przeciwnie, łatwo dostępna?

Tajemniczy kod SEO skutecznym sposobem na przyciągnięcie uwagi obserwatora

Wraz z rozwojem Internetu, zauważono wielki, nieznany wcześniej, potencjał marketingowy. Nie potrzeba już było wydawać wielkich pieniędzy na papierową reklamę, telewizyjną, czy radiową. Wszystkie działania bowiem przeniosły się do sieci. I skupiły się na tym, by w prosty i szybki sposób przyciągnąć wzrok klienta. Co ciekawe, bez wychodzenia z domu! Odkryto, że rynek konsumencki nie ograniczał się już tylko i wyłącznie do najbliższego promienia wokół miasta, czy nawet regionu. Poprzez szybkie łącze internetowe zaczęto docierać znacznie dalej, poza kraj, a nawet kontynent. W jednej chwili odbiorcami stali się zagraniczni konsumenci.

Wszystko zmieniło się za sprawą pozycjonowania stron internetowych, czyli z ang. search engine optimization- SEO. Są to wszelkie formy marketingowe, dzięki którym możliwe staje się osiągnięcie bardzo wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania, na przykład w Google. Zamiennie używa się także sformułowania optymalizacja strony, co się za tym kryje? Działania, które pozwalają na szybkie przeszukiwanie treści i skupianie się na tym jednym, właściwym zagadnieniu przez roboty. Jak to wygląda w praktyce?

Niepozorny wpis, który pociąga za sobą całą, marketingową machinę w Internecie

Większość osób nie ma pojęcia, jak codziennie wpisywane frazy w wyszukiwarkę typu Google są monitorowane i zapisywane. Nie potrzeba nawet korzystać ze skomplikowanych algorytmów. Mało ludzi wie, że na przykład zakładając popularne konto na poczcie elektronicznej, jednocześnie zgadzamy się na otrzymywanie informacji handlowych, a także na….sprawdzanie kreowanych treści w mailach! Brzmi jak inwigilacja? Otóż wszystko odbywa się legalnie, zaznaczając okienka, których w większości nie poświęcamy zbyt dużo uwagi.

Jak to wygląda z technicznego punktu widzenia? Banalnie prosto! I łatwo się o tym może przekonać każdy, kto jest użytkownikiem Internetu. Wystarczy, że na przykład w ciągu jednego tygodnia, z uporem maniaka, będziemy poszukiwać w sieci internetowej nowoczesnego ekspresu do kawy. W tym celu w pasku wyszukiwarki dokonamy wpisu frazy. Nie musimy nawet zbyt dużo czasu spędzać na przeglądaniu i porównywaniu cen. Wejście w tylko jeden rekord uruchamia roboty. Nagle w ciągu następnych dni, zupełnie niespodziewanie, zaczynamy otrzymywać tzw. spersonalizowane oferty reklamowe. Dziwnym trafem wszystkie zachęcają do zakupu najnowszego modelu ekspresu lub o obniżce, jeśli zdecydujemy się na wejście w dany link.

Reklamy, które są nakierowane na dotarcie tylko do nas, mogą przewijać się wszędzie. Jako: spam w poczcie internetowej, płatne nagranie przed odtworzeniem filmiku w serwisie muzycznym, przerywnik w czytanym artykule. Ile razy niespodziewana treść pojawia się, gdy odpisujemy na wiadomości w mediach społecznościowych. Wszystko to nie jest przypadkowe, a zaplanowane przez roboty.

Szacuje się, że pierwsze z trzech reklam, które się pokazują tuż po wpisaniu, są płatne. I nakierowane specjalnie tak, by je odwiedzić. Warto zwrócić uwagę, że treści, które się wyświetlają są zazwyczaj napisane nieco większą czcionką, zawierają zdjęcie danego produktu, a także ceną. Jest to tak zwany płatny blok reklamowy. Pieczę nad kolejnością oraz intensywnością ich nadawania sprawuje Google AdWords.

Pozycjonowanie strony od zaplecza-jak poprawić statystyki strony, którą prowadzimy?

Nie każda strona w Internecie gwarantuje dużą ilość wejść. Tak samo, jak ten sam produkt w dwóch różnych witrynach może się odmiennie sprzedawać. Jak sprawić, by potencjalni klienci szybciej znaleźli się na naszej stronie, oprócz stosowania fraz kluczowych? Należy zadbać o kilka rzeczy!
Przede wszystkim dobre pozycjonowanie opiera się na całej pracy strony, dlatego tak ważne jest umieszczanie na niej odpowiedniej treści. To przekłada się później na ilość odwiedzin, a także rozprzestrzenianie się linków.

Zanim zdecydujemy się na rozpoczęcie naszej działalności sprzedażowej lub usługowej w sieci, warto znać kilka istotnych treści.

Sama nazwa domeny to już bardzo duże ułatwienie dla odwiedzającego użytkownika. O wiele łatwiej znaleźć sklep, gdy zakończony jest „.pl” czy „.com”. Warto także ukierunkować adres pod usługę. Na przykład, gdy zajmujemy się ogrodnictwem, znacznie lepiej wygląda napis ogrodnik, ogrody, niż na przykład architekt krajobrazu ogrodu. Ważne, by było krótko, konkretnie i łatwe w zapamiętaniu.

Po drugie, niezależnie, jaką branżę wybierzemy, warto na stronie umieścić wartościowe artykuły. Jakieś krótkie teksty poradnikowe, które zawierają kluczowe frazy, po których prościej wejść w domenę. Na przykład: ogrodnik (nazwa miejscowości), zakładanie ogrodu, albo prace ogrodnicze itp.

Sam układ strony jest niezwykle istotny. Ważne, by nagłówki kierowały bezpośrednio na daną podstronę. Nie ma nic bardziej irytującego, niż niedziałające linki i nielogiczny podział. Kliknięcie w zdjęcie, przycisk, czy link powinno jak najszybciej przenosić klienta tam, gdzie on chce się znaleźć. Jeśli produkt występuje w różnych wariantach kolorystycznych, cenowych, czy rozmiarowych, zadbajmy o to, by przekaz był łatwy do odszukania. Wystrzegajmy się błędów, które wpłyną na szybkość ładowania się strony.

Coraz więcej osób korzysta już z mobilnych urządzeń. Miejmy to na uwadze i komponując stronę zadbajmy o to, by układ był dostosowany do jej przeglądania na: telefonach czy tabletach, a nie tylko na laptopach.

Warto także pokusić się także o umieszczanie linków polecających do swojej domeny na zaprzyjaźnionych stronach, czy blogach.

COMMENTS
Comments are closed