Własna działalność w sieci internetowej

Własna działalność w sieci internetowej

Sklepy internetowej powstają każdego dnia na całej planecie. Trend ten jest nadal popularny i według wszelkich przewidywań, nadal się utrzyma. Szczególnie w Polsce obserwuje się z roku na rok ogromne zainteresowanie tym tematem. Coraz więcej osób zauważa płynące z tej inwestycji korzyści. Jeśli dodać do tego łatwość jego powstania, a także niewielki koszt własny-ryzyko staje się bardzo niewielkie. Właścicielem może być każdy, nawet jeśli uważamy, że nie posiadamy cech przywódczych. Od czego rozpocząć? Jakie przeszkody można napotkać w trakcie tworzenia?

Zrób wywiad środowiskowym, zanim zdecydujesz się na daną branżę

Ciekawość to pierwszy stopień do….sukcesu całego przedsięwzięcia! Ponieważ sklepy internetowe tak chętnie powstają, należy liczyć się z ogromnym, konkurencyjnym rynkiem. Zbadajmy, czy na dany produkt, czy usługę będzie zapotrzebowanie. Najlepiej zacząć od tak zwanego wywiadu środowiskowego wśród najbliższej rodziny oraz przyjaciół. Warto podyskutować o swoim pomyśle. Drugim zalecanym sposobem jest podzielenie kartki papieru na dwie równe części. Po jednej stronie wypisujemy wszystkie zalety, a z drugiej problemy, które możemy napotkać w trakcie realizacji i funkcjonowania sklepu. Jeżeli na każdą trudność znajdziemy swoje własne, niepowtarzalne rozwiązanie, to jest to niewątpliwy znak, że mamy mentalność osoby nastawionej na sukces. Nawet, jeśli początki będą wydawać się trudne, to i tak zyskamy doświadczenie i tak zwaną wprawę w poruszaniu się po stronie. Będzie to wymagało także większej skrupulatności oraz nastawienia na kontakt z klientem. Z czasem, gdy sklep internetowy zacznie przynosić wymierne korzyści, można nawet zastanowić się nad poszerzeniem asortymentu oraz zatrudnieniem większej ilości osób. Co za tym idzie, możliwości dotarcia do większego grona osób staje się jak najbardziej realne i tak naprawdę łatwe do przeprowadzenia.

Niezależnie, czy chcemy całkowicie zarobkowo zająć się e-handlem, a może robić to tylko hobbistycznie, wszystko wymaga zaplanowania. Odpowiednie działanie to początek ciekawej przygody.

Od czego zacząć tworzenie własnego sklepu internetowego?

Wiele osób odwleka decyzję o założeniu sklepu internetowego z uwagi na całkowitą nieznajomość języka Internetu. To może być przeszkoda, ale i na to jest sposób. Coraz więcej przedsiębiorców, czy internetowych twórców, przygotowuje specjalne poradniki oraz filmy instruktażowe. Można także zapisać się na specjalne kursy dla totalnych początkujących. Tam, zazwyczaj w formie e-learningowej, dowiemy się, co i jak robić, jak znaleźć kody, połączenia i tak dalej.

Każda działalność internetowa opiera się na pracy oprogramowania. I tu, w zależności od potrzeb, wybór jest ogromny. Jeśli posiadamy pewne doświadczenie informatyczne, jest to bardzo duże ułatwienie. Jednakże amatorzy mogą skorzystać z mnóstwa gotowych platform. Tam wszystko jest ze sobą bardzo logicznie powiązane i z reguły automatycznie przebiegają podpięcia. Należy bowiem wiedzieć, że strona musi posiadać pewne odnośniki do: konta bankowego, dostawców, całej oferty sprzedaży, opcji dostawy, a także kont na portalach społecznościowych.

Należy dokładnie przemyśleć kwestię wyglądu strony, a zwłaszcza logicznych i szybkich przejść pomiędzy podstronami. Każdy link, czy zdjęcie powinny być dokładnie oznaczony i aktywny. Przyszły klient musi czuć się zaopiekowany oraz niejako prowadzony, jak za rękę. Owszem, odbiorcy mogą być młodzi i zaznajomieni z technologią, ale nie zawsze. O seniorach także należy pamiętać, udostępnić szybki kontakt do administratora strony oraz panelu pomocy.

Gdy już stworzymy stronę, dobierzemy styl i szablon oraz dodamy asortyment, należy sprawić, by odwiedzający mogli łatwo ją znaleźć. I tu następuje kwestia doboru odpowiedniej domeny, czyli widocznej nazwy po skrócie www. Powinna być łatwa do wpisania i zapamiętania. Opłacona z góry, aktywna i zabezpieczona rzed ewentualną kradzieżą ze strony hakerów.

Kampania reklamowa-czyli zaplanowane działania, które generuje pożądany zysk

Gdy całą niełatwą kwestię techniczną mamy za sobą, należy podjąć działania marketingowe. Żeby sklep internetowy przynosił zysk, na który liczymy, musi budzić zainteresowanie i zachęcać odwiedzających do zakupu. W tym celu warto wydać troszkę pieniędzy na płatną reklamę, albo zlecić to zajęcie profesjonalnym firmą.

Jeśli posiadamy nieco zdolności pisarskich, warto przygotować kilka profesjonalnych tekstów na stronę oraz opisy produktów. Nie powinny być to tylko i wyłącznie sztampowe informacje o parametrach, kolorze, czy wielkości. Lepiej dodać element emocjonalny, a także zastosować tak zwane frazy kluczowe. To dzięki nim robotom łatwiej jest odnaleźć i nakierować odbiorców na sklep. Takie działania zapewniają, że algorytmy Google podwyższy nasz ranking w ogólnym wykazie stron. Wyższy wskaźnik może oznaczać większą sprzedaż, zatem trud jest uzasadniony.

Nie tylko ilość i jakość ma znaczenia, ale i czas dodawania opisów. Tutaj jest nieco trudniej, ponieważ nie każdy może sobie pozwolić, by w określonym czasie publikować. Na szczęście niektóre media społecznościowe posiadają opcję planowania z wyprzedzeniem wpisów. Statystycznie przyjmuje się, że są 3 pory, kiedy można przyciągnąć skutecznie uwagę odbiorcy. Poranek, czas poobiedni oraz wieczór.

Drugą sprawą jest przewidywanie rosnących trendów i przekierowanie czasowe sprzedaży. Nie jest to łatwe zadanie. Czasami popularność trwa miesiąc, albo związana jest z daną porą roku, jednak jeśli ma to przynieść zysk, dlaczego nie! Warto także stosować kampanie promocyjne, obniżki sezonowe. Uczestnictwo w Black Friday czy Cyber Monday także spowoduje, że sprzedaż się opłaci.

COMMENTS
Comments are closed